Vitae.lv

VITAE PROJEKTI

Iekļaujošie vēstnieki Vasaras universitāte 2024 “Mūsdienīga speciālā un iekļaujošā izglītība – pamats izglītojamo un pedagogu labbūtībai”

Iekļaujošie vēstnieki Vasaras universitāte 2024 “Mūsdienīga speciālā un iekļaujošā izglītība – pamats izglītojamo un pedagogu labbūtībai”

2024. gada 27. un 28. jūnijā projekts Iekļaujošie Vēstnieki “Vasaras universitātē 2024” pulcēja Latvijas speciālās izglītības iestāžu direktorus un direktoru vietniekus Rozentovas pamatskolā un Rēzeknes pamatskolā – attīstības centrā, lai pārrunātu aktuālus jautājumus speciālajā izglītībā, gūtu jaunas zināšanas un pieredzi, iesaistoties izglītojošās nodarbībās, sekojot izmaiņām normatīvajos aktos un aktualitātēm ģenētikā, psiholoģijā, speciālās pedagoģijas metodikā. Dalībnieki atzinīgi novērtēja sasniegto “Vasaras universitātes 2023” Rezolūcijā, izvirzīja prioritātes nākamajam gadam. Divu dienu garumā visi baudīja atbalstošu, radošu un sadarbības pilnu gaisotni.
Pieredzes apmaiņas darba grupās Jēkabpils Tehnoloģiju tehnikuma direktores Ritas Poles un direktores vietnieču Skaidrītes Zepas un Ilzes Dubovas vadībā dalībnieki iepazina modulāro izglītības programmu būtību, plusus un mīnusus, lai kopīgi izvērtētu iespēju tās ieviest arī speciālajā izglītībā. Pieredzē par modulārās izglītības programmas izveidē dalījās Viduskurzemes pamatskolas – attīstības centra direktores vietniece Lāsma Millere.
Pasākumā dalībniekiem bija iespēja vairāk uzzināt un dalīties pieredzē par mūsdienīgām metodēm, kuras pielieto speciālās izglītības iestāžu pedagogi:
– par interaktīvām metodēm stāstīja Antūžu pamatskolas direktores vietniece Aija Ozoliņa;
– par digitālās tehnoloģijas mācību materiālu veidošanu pieredzē dalījās Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra metodiķe Evija Kaša;
– par spoguļu un spoguļošanas metodi stāstīja Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra metodiķe Aļona Viļuma;
– ar pieredzi interocepcijas – 3 soļu metodikā un burtu tāfeles metodi nerunājošiem bērniem, lai nodrošinātu iespēju komunicēt, dalījās Viduskurzemes pamatskolas – attīstības centra direktore Ināra Oļena;
– par speciālo izglītību gēnu paralēlēs stāstīja Rēzeknes pamatskolas – attīstības centra direktores vietniece Ilona Saule.
Gada laikā ir izveidojusies saliedēta speciālās izglītības iestāžu kopiena, kuras ietvaros attīstās sadarbība un kopīgu mērķu izvirzīšana. Tēmas , kuras “Vasaras universitātes 2024” laikā izvirzītas kā nākamā gada prioritātes:
– Vērtēšanas tehniskās un saturiskās jomas sasaiste starp dažādām platformām (VIIS, E-klase).
– Mērķtiecīga sadarbība ar medijiem, iesaistot vecākus, mainot sabiedrības attieksmi. Reālu plānu izstrāde, veiksmes stāstu publiskošana.
– Iestrādes normatīvajos aktos, kas nodrošina konsultantu, patstāvīgu, motivējošu atbalstu darba devējam, kurš nodarbina jaunieti ar speciālām vajadzībām. Finansiāls atbalsts uzņēmējiem, kas nodrošina Darba vidē balstītas mācības.
Tiekamies rudenī projekta Iekļaujošie vēstnieki konferencē Rīgā!
Pasākumu finansiāli atbalsta Sabiedrības integrācijas fonds no Kultūras ministrijas piešķirtajiem Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.